De Axento app

De app installeren en activeren

Je downloadt de app eenvoudig op je iPhone of Android-toestel. Zoek naar ‘Axento’ in de App store of Google Play Store. Hulp nodig bij het activeren van je account? Bekijk hier de Handleiding activeren Axento app. Heb je vragen of opmerkingen? Onderaan deze pagina lees je het antwoord op een aantal veelgestelde vragen.

Altijd inzicht in je beleggingen

Met de Axento app volg je 24/7 de prestaties van je beleggingen. Je vindt er de waardeontwikkeling van je vermogen en het behaalde rendement sinds je startdatum. Ook lees je uitgebreide informatie over de fondsen en ETF’s waarin we beleggen. Tot slot vind je al onze kwartaalberichten en beursupdates terug in de app.
 

Meerdere rekeningen

Heb je meerdere rekeningen bij Axento? In de app zie je al je rekeningen in één duidelijk overzicht. Ook open je eenvoudig een nieuwe rekening via de app.
 

Snel en veilig inloggen

We hechten veel waarde aan veiligheid en privacy. Bij het activeren van de app ontvang je een persoonlijke link op je e-mailadres dat bij ons bekend is. Na het activeren kun je snel en veilig inloggen via een pincode, Face ID of vingerafdruk.

Handleiding activeren Axento app

Veelgestelde vragen

Bekijk hieronder een aantal veelgestelde vragen over het gebruik van de Axento app.
 

Waarom krijg ik de foutmelding ‘Account niet gevonden’ of een andere foutmelding bij het activeren?

Je ziet deze foutmelding als de combinatie van de geboortedatum en het emailadres niet overeenkomt. Wellicht is het ingevoerde emailadres een ander emailadres dan bij Axento bekend. Op het emailadres dat bij Axento bekend is, ontvang je bijvoorbeeld je kwartaalrapportage. Blijf je de foutmelding zien? Neem dan contact met ons op via 0299-796061 of info@axento.nl.

Waarom werkt de kalender om mijn geboortedatum in te vullen niet goed?

In de kalender kunnen geen datums in de toekomst ingevoerd worden. Pas daarom eerst je geboortejaar aan en daarna je geboortemaand en -dag.

Kan ik al mijn rekeningen in één oogopslag zien?

Ja. Tik in de app onderaan op ‘Home’. In dit overzicht staan alle rekeningen die horen bij het e-mailadres waarmee je de app hebt geregistreerd. Neem contact met ons op indien een rekening ontbreekt.

Hoe wissel ik tussen mijn verschillende portefeuilles?

Tik onderaan in de app op ‘Home’. In dit overzicht staan al je rekeningen. Het groene schuifbalkje geeft aan welke rekening actief is. Door te klikken op een inactieve rekening, maak je deze actief en wordt deze rekening automatisch getoond in het overzicht 'Portefeuille'.

Hoe vaak worden de gegevens in de app bijgewerkt?

De app wordt iedere ochtend tussen 05:00 en 12:00 bijgewerkt met de gegevens van de vorige dag. De app toont overal een datum waarop de gegevens voor het laatst zijn bijgewerkt.

Waarom wijkt het getoonde rendement af van het resultaat in euro’s?

Wij berekenen het rendement middels de tijdgewogen methode. Dit is de aanbevolen methode voor vermogensbeheerders. Dit rendement weerspiegelt het rendement dat wij voor je behaald hebben. In dit rendement wordt geen rekening gehouden met de timing en omvang van jouw stortingen en opnames. Heb je gestort of geld opgenomen? Dan kan het getoonde rendement intuïtief afwijken van het resultaat in euro’s.

Zijn al mijn stortingen in de grafiek verwerkt?

Ja. Alle stortingen staan in de grafiek in het overzicht ‘Portefeuille’. De getoonde staafjes tonen het totaalbedrag aan stortingen minus opnames per maand.

Ik krijg een foutmelding in de app, hoe los ik dit op?

Een foutmelding kan verschillende oorzaken hebben. Controleer altijd of je de juiste gegevens hebt ingevoerd. Als de app vastloopt of niet meer reageert, sluit de app dan volledig af en start hem opnieuw op. Eventueel kun je de app verwijderen en opnieuw installeren. Blijft hetzelfde probleem ontstaan? Neem dan contact met ons op.

Kan ik geld storten via de app?

Op dit moment nog niet. In het overzicht 'Portefeuille' kun je wel gemakkelijk je persoonlijke IBAN kopiëren door op het icoontje te klikken.

Kan ik geld opnemen via de app?

Op dit moment nog niet. Wil je geld opnemen? Stuur dan een e-mail naar info@axento.nl met het gewenste bedrag, je Saxo Cliënt ID, het IBAN nummer van je tegenrekening en de reden van de opname.

Waarom ontvang ik geen pushnotificaties?

Om pushnotificaties (meldingen) te ontvangen dien je op twee plekken toestemming te geven. Bij het onderdeel ‘Instellingen’ in de app en in de instellingen van uw smartphone zelf. Zoek naar de Axento app in het instellingenmenu van je smartphone. Daar dien je toestemming te geven om meldingen te ontvangen. Overigens proberen wij het versturen van pushnotificaties beperkt te houden tot belangrijke mededelingen. 

Kan ik mijn jaaropgave terugvinden in de app?

Op dit moment niet. Je kunt de jaaropgave terugvinden in de inlogomgeving van Saxo Bank.

Kan ik mijn kwartaalrapportages terugvinden in de app?

Op dit moment niet. Je kunt de kwartaalrapportages downloaden via de knop in het kwartaalbericht die we per e-mail aan je verstuurd hebben.

Wat gebeurt er met de app als ik mijn rekening(en) opzeg?

Zo lang je nog een actieve rekening hebt bij Axento kun je je gegevens raadplegen in de app. Wanneer je de beheerovereenkomst hebt opgezegd, heb je nog inzage in de app totdat je de verkoopopbrengst hebt terugontvangen en je per e-mail van ons een opzeggingsbevestiging hebt ontvangen.